Дуальна освіта – це форма навчання, яка поєднує теоретичне навчання в закладі освіти з практичним навчанням на підприємстві чи в організації.

Основні характеристики дуальної освіти:

  • Поєднання теорії та практики: Студенти отримують теоретичні знання в навчальному закладі, а потім закріплюють їх на практиці, працюючи на реальному підприємстві.
  • Партнерство між навчальним закладом та підприємством: Навчальний заклад та підприємство спільно розробляють навчальні програми, організовують практичне навчання та оцінюють результати навчання.
  • Офіційне працевлаштування: Під час практичного навчання студенти, як правило, офіційно працевлаштовані на підприємстві та отримують заробітну плату.
  • Завершення навчання: Після завершення навчання студенти отримують диплом про освіту та мають досвід роботи за фахом.

Переваги дуальної освіти:

  • Практичний досвід: Студенти отримують реальний досвід роботи на сучасному обладнанні та мають можливість застосувати свої знання на практиці.
  • Заробітна плата: Під час практичного навчання студенти отримують заробітну плату, що може допомогти їм у фінансовому плані.
  • Можливість працевлаштування: Після завершення навчання студенти мають більше шансів на працевлаштування, оскільки вони вже мають досвід роботи та знають вимоги роботодавців.
  • Актуальність навчання: Навчальні програми з дуальної освіти розробляються спільно з підприємствами, тому вони відповідають актуальним потребам ринку праці.

Недоліки дуальної освіти:

  • Тривалість навчання: Навчання за програмами дуальної освіти може бути довшим, ніж традиційне навчання.
  • Обмежений вибір спеціальностей: Не всі спеціальності можуть бути доступними в рамках дуальної освіти.
  • Залежність від підприємства: Успіх навчання залежить від того, наскільки якісно організовано практичне навчання на підприємстві.

В Україні дуальна освіта тільки починає розвиватися, але вже є успішні приклади співпраці між навчальними закладами та підприємствами.

Основне завдання впровадження елементів дуальної форми навчання у Коледжі – це підвищити якість підготовки здобувачів освіти з урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційних форм навчання .
У Коледжі дуальна форма навчання введена з 01 вересня 2019 року. Початківцями були здобувачі освіти спеціальності « Ветеринарна медицина»
За цей період за дуальною формою навчалися 5 здобувачів освіти. З них : 3 здобувачі освіти спеціальності «Ветеринарна медицина» , 1 здобувач освіти спеціальності «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва», 1 здобувач освіти спеціальності « Агрономія».
В коледжі розроблено Положення про порядок організації та проведення дуального навчання , оформлено належним чином тристоронні договори між здобувачем освіти, підприємством  та коледжем.
Так з 01.09.2019 були укладені тристоронні договори з Первомайською районною державною лікарнею ветеринарної медицини, приватною ветеринарною клінікою «Aleks Vet», ПрАТ «Первомайський молочноконсервний комбінат».
Завідувачі відділень контролюють здобувачів освіти через наставника, який закріплений на виробництві.
При навчанні за дуальною формою здобувач освіти отримує індивідуальний графік занять, який передбачає вивчення всіх тем дисциплін навчального плану не лише в умовах коледжу, а і на підприємстві або організації. Тому частина лабораторних і практичних тем вивчається студентом в умовах виробництва – в лабораторіях та відділах підприємства чи організації під наглядом представників роботодавця.

Первомайський молочноконсервний комбінат. Жовтень 2022. Здобувач освіти ІІІ курсу спеціальності « Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва» Посада: Майстер консервного цеху.

Приватна клініка «Aleks Vet» грудень 2022 р. Здобувач освіти ІV курсу спеціальності «Ветеринарна медицина» Посада: помічник ветеринарного лікаря.

Як показує практика, для молодих людей дуальне навчання – оптимальний шанс рано придбати самостійність і легше адаптуватися до дорослого життя. Вже під час навчання вони отримують за свою працю кошти, а після його закінчення – роботу, до якої добре підготовлені. Дійсно, така організація підготовки фахівців необхідна в нашому суспільстві для підвищення рівня практичної підготовки, формування і розвитку ключових компетентностей та сприяє підвищенню ефективності подальшої професійної діяльності.

Нормативно правові документи